Universidad Autónoma de Chile
  • About
  • How to publish
  • Contact Us
    • Login

    Repositorio Académico

    Advanced search
    View Item 
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The co-teaching from inclusive approaches for the teams of the School Integration Program

    Article
    View/Open
    Archivo PDF (50.81Kb)
    Date
    2021
    DOI
    10.4067/S0718-07052021000100175

    Metadata
    Show full item record
    Author
    Arriagada-Hernández, Carlos Roberto
    Jara-Tomckowiack, Lorena
    Calzadilla-Pérez, Oscar Ovidio
    Abstract
    In Chile, the teams of the School Integration Program have the challenge of empowering teachers in the application of co-teaching as a collaborative work strategy for attention to diversity and educational inclusion. The study carried out was oriented towards the analysis of teachers’ perception of the practices of multidisciplinary teams for the implementation of co-teaching in five establishments of the Fundación del Magisterio de La Araucanía located in two regions of the country. A qualitative research was carried out with the use of the interview and the documentary analysis. Four semantic networks were obtained and their interpretation yielded inferences about the factors that limit or favor co-teaching practices, educational inclusion, the role of directive management and its coherence with the teams of the School Integration Program, and the improvement of practices in the classroom.
    Collections
    • Artículos científicos

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Article

      The student, the teacher, and the educational context in the representation of the teacher in training 2 [Estudiantes, docentes y contexto educativo en la representación del profesorado en formación1] (2020) 

      Sánchez-Sánchez G.I.; Jara-Amigo X.E. (Universidad Nacional, 2019)
    • Article

      Evaluation results of an online teacher training course specialized in engineering education (2021) 

      Gormaz-Lobos, Diego; Galarce-Miranda, Claudia; Kersten, Steffen (International Association of Online Engineering, 2021)
      The purpose of this article is to present the results of the evaluation of the implementation of a teaching training course in Engineering Pedagogy (EP) at a Chilean university of applied sciences. The research questions ...
    • Article

      Activities in nature in initial teacher training: An approach focusing on meanings [Las actividades en la naturaleza en la formación inicial docente: Un acercamiento desde los sentidos] (2020) 

      Retamal F.C.; Fierro A.A. (2012)
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección

    Browse

    All contentCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Academic Journals
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección