Universidad Autónoma de Chile
  • About
  • How to publish
  • Contact Us
    • Login

    Repositorio Académico

    Advanced search
    View Item 
    •   Home
    • Comunicación de las Ciencias
    • Revistas Académicas
    • European Journal of Child Development, Education and Psychopathology
    • View Item
    •   Home
    • Comunicación de las Ciencias
    • Revistas Académicas
    • European Journal of Child Development, Education and Psychopathology
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A study on the relationship between students’ cognitive style and Mathematical word and procedural problem solving while controlling for students’ intelligent quotient and math anxiety

    Un estudio en la relación entre estudiantes, estilo cognitivo y vocabulario matemático además el procedimiento en la resolución de problemas mientras ejecuta un control al coeficiente de inteligencia de estudiantes y ansiedad a las matemáticas

    info:eu-repo/semantics/article
    DOI
    10.30552/ejpad.v1i2.5

    Metadata
    Show full item record
    Author
    Azari, Safoura
    Radmehr, Farzad
    Mohajer, Masoome
    Alamolhodaei, Hassan
    Abstract
    The main purpose of the study is to investigate whether field dependency could predict students? mathematical problem solving in word and procedural mathematical problems and to explore whether this association remains significant when students? Mathematics anxiety and intelligent quotient (IQ) is controlled. So, we used data of 100 samples of guidance school girls and inferential statistical analysis (ANOVA and ANCOVA) for investigating the hypothesis of the study. Obtained results indicated that there were significant differences in students? mathematical performance in word and procedural problems by the groups of field dependency. Moreover, this difference is still significant when IQ and Mathematics anxiety as covariate variables were considered. However, the amount of omega square for ANCOVA analysis decreased when covariate variables inserted to the model. Findings of this study are suitable for researchers in field of psychology of learning Mathematics and who interested in how cognitive style affect students? performance in particular Mathematics.
     
    El principal objetivo de este estudio es investigar si la dependencia en el área puede predecir la forma en que los estudiantes resuelven los problemas matemáticos en escritos o procedimientos matemáticos y explorar si esta asociación se mantiene cuando la ansiedad matemática o coeficiente intelectual (IQ) es controlado. Por consiguiente, se usó una muestra de 100 niñas de escuela y análisis estadístico inferencial (ANOVA y ANCOVA) para investigar la hipótesis del estudio. Los resultados obtenidos indicaron que hubo sustanciales diferencias en los estudiantes y el desempeño matemático obtenido en palabras y procedimiento en la ejecución de los problemas por los grupos o área de dependencia. Sin embargo, esta diferencia es aún más significativa cuando el coeficiente intelectual (IQ) y la ansiedad matemática como covariable y variables fueron considerados. Sin embargo la cantidad de Omega Cuadrada para el análisis ANCOVA decreció cuando las covariables fueron insertadas en el modelo. Los hallazgos de este estudio son adecuados para los investigadores en el campo de la psicología del aprendizaje de las matemáticas y, en particular, cómo el estilo cognitivo afecta al desempeño de los estudiantes en Matemáticas.
     
    Collections
    • European Journal of Child Development, Education and Psychopathology

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Article

      Assessment of anatomical models activity in the competence development in undergraduate students and their relationship to learning style, career and sex [Valoración de la actividad de modelos anatómicos en el desarrollo de competencias en alumnos universitarios y su relación con estilos de aprendizaje, carrera y sexo] (2020) 

      Farías B.L.; Marchant C.S.; Mon A.M.G.; Villarroel P.R. (Universidad de la Frontera, 2011)
    • Article

      Reducing anxiety, geriatric depression and worry in a sample of older adults through a mindfulness training program [Reducción de la ansiedad, la depresión geriátrica y la preocupación en una muestra de adultos mayores a través de un programa de entrenamiento en mindfulness] (2020) 

      Franco C.; Amutio A.; Mañas I.; Gázquez J.J.; Pérez-Fuentes M.D.C. (Sociedad Chilena de Psicologia Clinica, 2017)
    • Article

      Physical activity intervention (Movi-Kids) on improving academic achievement and adiposity in preschoolers with or without attention deficit hyperactivity disorder: Study protocol for a randomized controlled trial (2020) 

      Sánchez-López M.; Pardo-Guijarro M.J.; del Campo D.G.-D.; Silva P.; Martínez-Andrés M.; Gulías-González R.; Díez-Fernández A.; Franquelo-Morales P.; Martínez-Vizcaíno V.; Mota J.; ... (BioMed Central Ltd., 2015)
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección

    Browse

    All contentCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Academic Journals
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección