Universidad Autónoma de Chile
  • About
  • How to publish
  • Contact Us
    • Login

    Repositorio Académico

    Advanced search
    View Item 
    •   Home
    • Comunicación de las Ciencias
    • Revistas Académicas
    • European Journal of Child Development, Education and Psychopathology
    • View Item
    •   Home
    • Comunicación de las Ciencias
    • Revistas Académicas
    • European Journal of Child Development, Education and Psychopathology
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Romantic relationships in adolescents with internalizing and externalizing problems

    Las relaciones románticas en adolescentes con problemas interiorizados y exteriorizados.

    info:eu-repo/semantics/article
    DOI
    10.30552/ejpad.v1i1.2

    Metadata
    Show full item record
    Author
    Tani, Franca
    Smorti, Martina
    Abstract
    The main focus of this study was to examine the influence that individual’ psychological problems have on involvement and quality of adolescents’ romantic relationships. A sample of 621 adolescents (308 males and 313 females) aged from 14 to 17 years was recruited for this study. Psychological problems were assessed by means of Youth Self-Report that assessed externalizing (aggressive, disruptive, hyperactive, antisocial, and delinquent behaviours) or internalizing (depression, anxiety, and social withdrawal) problems. Differently from previous studies, it has been differentiated “pure” externalizing or internalizing problems from comorbidity forms of psychological problems. Total number of partners and the mean of relationships’ duration were used to explore the quantitative aspects of romantic relationships. Network of Relationships Inventory and a Relationship Satisfaction Scale were employed to measure the positive (companionship, intimacy, reliable alliance and Support) and negative (Conflict, Antagonism, and Reliable Power) qualities. Results showed that both adolescents with pure externalizing or with comorbidity problems reported a higher total number of partners than adolescents with pure internalizing problems did. Furthermore, they had romantic relationships characterized by more negative qualitative features.
     
    El objetivo principal de este estudio fue examinar la influencia que cada problema psicológico tiene en la participación y la calidad las relaciones amorosas de los adolescentes. Para este estudio fue reclutada una muestra de 621 adolescentes (308 varones y 313 mujeres) con edades comprendidas entre 14 y 17 años. Los problemas psicológicos fueron evaluados mediante Youth Self-Report que evalúa los problemas de externalización (conductas agresivas, disruptivas, hiperactivas, antisociales y delictivas) y de internalización (depresión, ansiedad y aislamiento social). En contraste con los estudios anteriores, se han diferenciado los problemas de externalización e internalización "puros" de las formas de comorbilidad de trastornos psicológicos. Para explorar los aspectos cuantitativos de las relaciones amorosas se ha utilizado el número total de parejas y la media de la duración de las relaciones. Fueron empleados un inventario de relación y un inventario de satisfacción en la relación para medir el positivo (el compañerismo, la intimidad, la alianza y el apoyo fiable) y negativo (conflicto, antagonismo e influencia). Los resultados mostraron que los adolescentes con externalización pura o con problemas de comorbilidad, reportaron un mayor número total de parejas con respecto a los adolescentes con problemas de internalización pura. Además, tenían relaciones amorosas caracterizadas por rasgos cualitativos más negativos.
     
    Collections
    • European Journal of Child Development, Education and Psychopathology

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Article

      Relationship between body adiposity and horizontal jump in school children and adolescents [Relación entre adiposidad corporal y salto horizontal en niños y adolescentes escolares] (2020) 

      Sepúlveda Cáceres X.; Méndez Cornejo J.; Duarte Farfán C.; Herrera M.; Gómez-Campos R.; Lazari E.; Cossio-Bolaños M.A. (Sociedad Chilena de Pediatria, 2018)
    • info:eu-repo/semantics/article

      A study on the relationship between students’ cognitive style and Mathematical word and procedural problem solving while controlling for students’ intelligent quotient and math anxiety (2013) 

      Azari, Safoura; Radmehr, Farzad; Mohajer, Masoome; Alamolhodaei, Hassan
    • Article

      Validation and regulatory proposal for assessing the concern by feeding chilean adolescents: Study EPACH [Validación y propuesta normativa para la valoración de la preocupación por la alimentación de adolescentes chilenos: Estudio EPACH] (2020) 

      Gómez-Campos R.; Bersano Benavides G.; Luarte-Rocha C.; Tumi Figueroa E.N.; Urra Albornoz C.; Sulla-Torres J.; Cossio-Bolaños M.A. (ARAN Ediciones S.A., 2016)
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección

    Browse

    All contentCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Academic Journals
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección