Universidad Autónoma de Chile
  • About
  • How to publish
  • Contact Us
    • Login

    Repositorio Académico

    Advanced search
    View Item 
    •   Home
    • Comunicación de las Ciencias
    • Revistas Académicas
    • European Journal of Health Research
    • View Item
    •   Home
    • Comunicación de las Ciencias
    • Revistas Académicas
    • European Journal of Health Research
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Preterm birth and cognitive ability: a longitudinal study up to the age of 11 years in a Spanish population

    Prematuridad y capacidad intelectual: un estudio longitudinal hasta los 11 años en una población española

    info:eu-repo/semantics/article
    DOI
    10.30552/ejhr.v4i1.90

    Metadata
    Show full item record
    Author
    García-Martínez, María de la Paz
    Pérez-López, Julio
    Sánchez-Caravaca, Juan
    Montealegre-Ramón, María del Pilar
    Abstract
    The present study is a longitudinal study that tries to verify whether the perinatal risk levels of a group of preterm children can influence in their cognitive abilities in the school-age. Methods: The participants were divided in groups according to their level of perinatal risk which was obtained by means of PERI. The final sample was tested with the WISC-IV Scale. Results: The results show differences in the scores of low risk children, being higher in three subtests of the WISC-IV Scale. Notwithstanding, the scores are found to be lower in the group of high-risk children. Discussion: The results are discussed in the light of existing studies.
     
    El presente trabajo forma parte de un estudio longitudinal que pretende comprobar si el nivel de riesgo perinatal de un grupo de niños nacidos pretérmino puede condicionar sus capacidades intelectuales en la etapa escolar. Método: Los participantes fueron distribuidos en función del nivel de riesgo perinatal obtenido con el PERI. La muestra definitiva fue evaluada con la Escala WISC-IV. Resultados: Los resultados indican que existen diferencias en las puntuaciones de los niños de bajo riesgo, siendo más altas en tres de los índices de la Escala WISC-IV, mientras que los niños de alto riesgo obtienen puntuaciones más bajas en todos los índices. Discusión: Estos resultados se discuten a la luz de los trabajos existentes sobre el tema.
     
    Collections
    • European Journal of Health Research

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Article

      Cardiorespiratory fitness as a mediator of the relationship between birth weight and cognition in school children (2020) 

      Álvarez-Bueno C.; Cavero-Redondo I.; Díez-Fernández A.; Pardo-Guijarro M.J.; Sánchez-López M.; Martínez-Vizcaíno V. (Dove Medical Press Ltd., 2019)
    • Article

      Aerobic fitness and academic achievement: A systematic review and meta-analysis (2020) 

      Álvarez-Bueno C.; Hillman C.H.; Cavero-Redondo I.; Sánchez-López M.; Pozuelo-Carrascosa D.P.; Martínez-Vizcaíno V. (Routledge, 2020)
    • Article

      Physical activity intervention (Movi-Kids) on improving academic achievement and adiposity in preschoolers with or without attention deficit hyperactivity disorder: Study protocol for a randomized controlled trial (2020) 

      Sánchez-López M.; Pardo-Guijarro M.J.; del Campo D.G.-D.; Silva P.; Martínez-Andrés M.; Gulías-González R.; Díez-Fernández A.; Franquelo-Morales P.; Martínez-Vizcaíno V.; Mota J.; ... (BioMed Central Ltd., 2015)
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección

    Browse

    All contentCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Academic Journals
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección