Universidad Autónoma de Chile
  • About
  • How to publish
  • Contact Us
    • Login

    Repositorio Académico

    Advanced search
    View Item 
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Strategic groups as a research area in higher education [Grupos estratégicos como área de investigación en educación superior]

    Article
    View/Open
    item_2-s2.0-85081731176.pdf (1.831Kb)
    Date
    2019
    Metadata
    Show full item record
    Author
    Yánez-Jara V.M.
    Vega-Muñoz A.
    Araya-Castillo L.A.
    Abstract
    The higher education subsector is increasingly competitive and dynamic, presenting similar characteristics to a service industry. Given this, some authors apply the theory of strategic groups to understand the higher education competitive dynamics. To analyze these authors work, relational scientometrics on the scientific production documented in WoS is used, identifying 29 relevant keywords and the contribution that authors from 9 OECD member countries make to this research line. © 2019 revistaESPACIOS. com.
    Collections
    • Artículos científicos

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Article

      Procrastination in University Students: A Proposal of a Theoretical Model (2023) 

      Araya-Castillo, Luis; Burgos, Mildred; González, Patricia; Rivera, Yuracid; Barrientos, Nicolás; Yáñez Jara, Víctor; Ganga-Contreras, Francisco; Sáez, Walter (MDPI, 2023-02)
      Procrastination is a phenomenon that affects university students and consists of not finishing a task or finishing it late, which has a direct impact on their academic performance. This is relevant because, in a context ...
    • Article

      Impact of leadership styles on the organizational learning capability [Impacto de estilos de liderar sobre la capacidad de aprendizaje organizativo] (2020) 

      Villar M.F.; Araya-Castillo L.A.; Yáñez-Jara V.M.; Acevedo Duque Á.E. (Revista Espacios, 2019)
    • Article

      Perceptions of regulatory frameworks for higher education, by rectors and maximum collegiate bodies of chilean universities [Percepções de marcos regulatórios para o Ensino Superior, por reitores e máxima corpos de universidades chilenas] [Percepciones de los marcos regulatorios de la educación superior, por rectores y máximos cuerpos colegiados de las universidades chilenas] (2020) 

      Contreras F.G.; Romero J.A.; Navarrete E.; Valdivieso P. (Universidad Simon Bolivar, 2013)
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección

    Browse

    All contentCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Academic Journals
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección