Universidad Autónoma de Chile
  • About
  • How to publish
  • Contact Us
    • Login

    Repositorio Académico

    Advanced search
    View Item 
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Nutritional status, dietary intake, and blood glucose levels in Physical Education students [Estado nutricional, ingesta dietética y niveles de glicemia en estudiantes universitarios de Pedagogía en Educación Física]

    Article
    View/Open
    item_2-s2.0-85073747582.pdf (2.673Kb)
    Date
    2019
    Metadata
    Show full item record
    Author
    Soler N.S.
    Chávez J.G.B.
    Cumillaf A.E.R.G.
    Abstract
    University students usually present irregular and unhealthy eating patterns. Physical Education students are more active than other college students. Thus, they should display better healthy habits than the average population, mainly in order to achieve optimal physical and academic performance. However, studies previous to this investigation indicated that a high percentage of these students show hypoglycaemia under fasting conditions. The objective of this study was to determine the nutritional intake and blood glucose levels of university students from Physical Education. The sample included 56 students of Physical Education (Chile), who belonged to the first (n=30) and third (n=26) academic year. Body Mass Index (BMI), fasting blood glucose, and nutritional intake (24-hour dietary recall) were measured in each subject. The students showed an average BMI of 23 kg/m2. Statistically significant differences were observed in the blood glucose levels (p <.05) between students from different academic years. Outcomes highlighted a high percentage of students with dietary intake lower than the total calories (41%), fats (61%), and carbohydrates (25%) required. On the contrary, 50% of the students showed a protein intake higher than 120% of their nutritional requirements. In conclusion, most of the evaluated students were classified with a normal BMI, had hypoglycaemia, as well as a food strategy focused on high intake of proteins. © Federación Española de Asociaciones de Docentes de Educación Física (FEADEF)
    Collections
    • Artículos científicos

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Article

      Somatotype, nutritional status and blood glucose level of physical education students [Somatotipo, estado nutricional y nivel de glucemia de estudiantes de educación física] (2020) 

      Valdés-Badilla P.; Salvador Soler N.; Godoy-Cumillaf A.; Carmona-López M.I.; Fernández J.J.; Durán-Agüero S. (Grupo Aula Medica S.A., 2015)
    • Article

      Nutritional status, cardiovascular risk and glycemia in physical education university students [Estado nutricional, riesgo cardiovascular y nivel de glucemia de estudiantes universitarios de Pedagogía en Educación Física] (2020) 

      Salvador Soler N.; Godoy Cumillaf A.E.R.; Salomón Mella-Soto J.; Carmona López M.I.; Fernández J.J. (Grupo Aula Medica S.A., 2016)
    • Article

      Consumption of fruits and its association with nutritional status in chilean university students career of physical education [Consumo de frutas y su asociación con el estado nutricional en estudiantes universitarios chilenos de la carrera de educación física] (2020) 

      Durán-Agüero S.; Valdes-Badilla P.; Cumillaf A.G.; Herrera-Valenzuela T. (Grupo Aula Medica S.A., 2015)
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección

    Browse

    All contentCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Academic Journals
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección