Universidad Autónoma de Chile
  • About
  • How to publish
  • Contact Us
    • Login

    Repositorio Académico

    Advanced search
    View Item 
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Immigration in school: Characterization of prejudice towards migrants schoolchildren in Chile [Inmigración en la escuela: Caracterización del prejuicio hacia escolares migrantes en Chile]

    Article
    View/Open
    item_2-s2.0-85041206944.pdf (1.980Kb)
    Date
    2017
    DOI
    10.11144/javeriana.upsy16-5.iecp

    Metadata
    Show full item record
    Author
    Salas N.
    Castillo D.
    Martín C.S.
    Kong F.
    Thayer L.E.
    Huepe D.
    Abstract
    Chile has had a steady increase in the immigrant population, but little is known about its impact on the school system. Through mixed methodologies, information was collected about the perceptions and prejudices that students and teachers, from the metropolitan district of Chile, possess regarding immigration and multiculturalism. This article characterizes aspects associated to the existing prejudice towards immigrants in the school system, both explicitly and implicitly, verifying the contact hypothesis proposed by social psychology; And providing guidance aimed at promoting the inclusion of cultural diversity in the educational system, both at the level of context, policies and pedagogical practices.
    Collections
    • Artículos científicos

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • info:eu-repo/semantics/article

      Characterization of emotional understanding in Cuban schoolchildren with aggressive manifestations (2021) 

      Angulo-Gallo, Lisandra; Leyva Granada, Diana María; Perez-Borroto Vergel, Sindy; González Arias, Silvia
    • info:eu-repo/semantics/article

      Stressors rendering school coexistence difficult, personal variables and burnout: towards an explanatory model (2010) 

      Otero-López, José M.; Santiago, Maria J.; Castro, Cristina; Villardefrancos, Estíbaliz
    • info:eu-repo/semantics/article

      Prejudice in School: A Research among Primary School Teachers (2008) 

      Prino, Laura E.; Quaglia, Rocco; Sclavo, Erica
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección

    Browse

    All contentCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Academic Journals
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección