Universidad Autónoma de Chile
  • About
  • How to publish
  • Contact Us
    • Login

    Repositorio Académico

    Advanced search
    View Item 
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Educational paths and experiences in socially contrasting schools [Trayectorias y vivencias escolares en colegios socialmente contrastantes]

    Article
    View/Open
    item_2-s2.0-85057456271.pdf (2.019Kb)
    Date
    2018
    DOI
    10.29092/uacm.v15i38.664

    Metadata
    Show full item record
    Author
    Quaresmaa M.L.
    Abrantes P.
    Lopes J.T.
    Abstract
    Based on a research in Portugal about students who attend two types of highly differentiated schools (private elite schools and public schools located in marginalized areas), we will discuss the school socialization process and the involvement of families and students regarding the educational mission of those schools, particularly the diversity of relationships when referring to schooling, which is noticeable in the construction of profoundly unequal educational projects. Therefore, the concept of total socialization project is being proposed in order to characterize the kinds of bonds with the school, in elite institutions, and the concept of parceling socialization is being used to characterize the Educational Territories of Prior Intervention. © 2018, Universidad Nacional Autonoma de Mexico. All rights reserved.
    Collections
    • Artículos científicos

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Article

      The Christening name, the school's name: Routes for a sociological outview [O nome de batismo, o nome do colégio: Coordenadas de uma reflexão sociológica] (2020) 

      Quaresma M.L. (Instituto de Ciencias Sociais da Universidade de Lisboa, 2014)
    • Article

      Evaluation of school menus: Comparing public, private and charter schools [Evaluación de menús ofertados en comedores escolares: Comparación entre colegios públicos, privados y concertados] (2020) 

      Castro M.; Ríos-Reina R.; Ubeda C.; Callejón R.M. (Revista de Nutricao, 2016)
    • Article

      Chilean school system: Characteristics and consequences of a market-oriented model [Sistema escolar chileno: Características y consecuencias de un modelo orientado al mercado] (2020) 

      Villalobos C.; Quaresma M.L. (Universidad Autonoma del Estado de Mexico, 2015)
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección

    Browse

    All contentCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Academic Journals
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección