Universidad Autónoma de Chile
  • About
  • How to publish
  • Contact Us
    • Login

    Repositorio Académico

    Advanced search
    View Item 
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Performativity and school distinctions international tendencies and specificities of the Portuguese context [Performatividade e distinções escolares no contexto da escola pública: Tendências internacionais e especificidades do contexto português.]

    Review
    View/Open
    item_2-s2.0-85029543881.pdf (1.923Kb)
    Date
    2017
    Metadata
    Show full item record
    Author
    Quaresma M.L.
    Torres L.L.
    Abstract
    On the basis of a multidimensional analysis, we discuss in this paper the role of the rituals of distinction of the best students attending public schools. A multiscale methodology allowed us to identify not only the school award practices implemented in some countries that embrace the neoliberal ideology (usa, United Kingdom, France and Chile), but also the distinction mechanisms promoted by Portuguese secondary schools. Results show a global expansion of the distinction's rituals, despite the different national and local appropriations due to the school specificities and to the environment.
    Collections
    • Artículos científicos

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Article

      Approximation to the secular tendency of the nutritional state and body composition of high school students, v region, Chile: 1985-2010 [Aproximación a la tendencia secular del estado nutricional y composición corporal en escolares de enseñanza secundaria, v región, Chile: 1985-2010] (2020) 

      Arce P.J.L.; Flores A.A.A.; Lelievre M.C.S.; Gutiérrez O.B.G.; Marincovich D.I.; de la Rosa F.J.B. (Universidad de la Frontera, 2011)
    • Review

      Factors of excellence and School Practices from the perspective of students [Factores de excelencia y prácticas escolares desde la perspectiva de los discentes] (2020) 

      Quaresma M.L. (Pontificia Universidad Javeriana, 2017)
    • info:eu-repo/semantics/article

      The emotional educational in the context school with subjects of different countries. (2009) 

      Peña, Ana M.; Canga, Mª Carmen
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección

    Browse

    All contentCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Academic Journals
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección