Universidad Autónoma de Chile
  • About
  • How to publish
  • Contact Us
    • Login

    Repositorio Académico

    Advanced search
    View Item 
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The peasant farmer schools of Ávila as a model for rural development: The influence on the agro-food quality policy of the Ávila peasant farmers’ union in the el barco de Ávila-piedrahita district (1977-1990)

    Review
    View/Open
    item_2-s2.0-85058071315.pdf (2.031Kb)
    Date
    2018
    DOI
    10.2174/1874331501812010107

    Metadata
    Show full item record
    Author
    Peña-Ramos J.A.
    Chapinal-Escudero P.L.
    Abstract
    Introduction: Interest groups are a key analysis category in political science. However, agricultural interest groups have merited considerably less attention from Spanish academics in this field. Explanation: The aspect least adequately addressed in interest group studies is the influence they exert on public policy processes. The agricultural dimension of the Escuelas Campesinas (Peasant Farmer Schools) movement in the Barco de Ávila-Piedrahita area of Spain has not been examined from this perspective. Conclusion: The present article seeks to remedy this gap in knowledge by analysing the participation and influence of the Unión de Campesinos de Ávila (Ávila Peasant Farmers Union) on agro-food quality policy during the period 1977-1990. © 2018 Peña-Ramos and Chapinal-Escudero.
    Collections
    • Artículos científicos

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Erratum

      Corrigendum: The peasant farmer schools of Ávila as a model for rural development: The influence on the agro-food quality policy of the Ávila peasant farmers’ union in the el barco de Ávila-piedrahita district (1977-1990) (The Open Agriculture Journal, 2018, 12, (107-121)) (2020) 

      Peña-Ramos J.A.; Chapinal-Escudero P.L. (Bentham Science Publishers B.V., 2018)
    • Article

      The role of geo-energy interests of Russia in secessionist conflicts in Eastern Europe (2020) 

      Peña-Ramos J.A.; Amirov D.S. (Inderscience Publishers, 2018)
    • Article

      Testing the transport energy-environmental Kuznets curve hypothesis in the EU27 countries (2020) 

      Pablo-Romero M.P.; Cruz L.; Barata E. (Elsevier B.V., 2017)
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección

    Browse

    All contentCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Academic Journals
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección