Universidad Autónoma de Chile
  • About
  • How to publish
  • Contact Us
    • Login

    Repositorio Académico

    Advanced search
    View Item 
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Quiet eye and performance in sport: A meta-analysis

    Article
    View/Open
    item_2-s2.0-85009740889.pdf (2.722Kb)
    Date
    2016
    DOI
    10.1123/jsep.2015-0123

    Metadata
    Show full item record
    Author
    Lebeau J.-C.
    Liu S.
    Sáenz-Moncaleano C.
    Sanduvete-Chaves S.
    Chacón-Moscoso S.
    Becker B.J.
    Tenenbaum G.
    Abstract
    Research linking the "quiet eye" (QE) period to subsequent performance has not been systematically synthesized. In this paper we review the literature on the link between the two through nonintervention (Synthesis 1) and intervention (Synthesis 2) studies. In the first synthesis, 27 studies with 38 effect sizes resulted in a large mean effect (d = 1.04) reflecting differences between experts' and novices' QE periods, and a moderate effect size (d = 0.58) comparing QE periods for successful and unsuccessful performances within individuals. Studies reporting QE duration as a percentage of the total time revealed a larger mean effect size than studies reporting an absolute duration (in milliseconds). The second synthesis of 9 articles revealed very large effect sizes for both the quiet-eye period (d = 1.53) and performance (d = 0.84). QE also showed some ability to predict performance effects across studies. © 2016 Human Kinetics, Inc.
    Collections
    • Artículos científicos

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Article

      Factor structure of the Spanish version of the Life Orientation Test-Revised (LOT-R): Testing several models (2020) 

      Cano-García F.J.; Sanduvete-Chaves S.; Chacón-Moscoso S.; Rodríguez-Franco L.; García-Martínez J.; Antuña-Bellerín M.A.; Pérez-Gil J.A. (Elsevier Doyma, 2015)
    • Article

      Methodological quality checklist for studies based on observational methodology (MQCOM) [Checklist de calidad metodológica para estudios basados en metodología observacional] (2020) 

      Chacón-Moscoso S.; Anguera M.T.; Sanduvete-Chaves S.; Losada J.L.; Lozano-Lozano J.A.; Portell M. (Colegio Oficial de Psicologos Asturias, 2019)
    • Article

      Guidelines for reporting evaluations based on observational methodology (2020) 

      Portell M.; Anguera M.T.; Chacón-Moscoso S.; Sanduvete-Chaves S. (Colegio Oficial de Psicologos Asturias, 2015)
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección

    Browse

    All contentCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Academic Journals
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección