Universidad Autónoma de Chile
  • About
  • How to publish
  • Contact Us
    • Login

    Repositorio Académico

    Advanced search
    View Item 
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Training program evaluation in non-standardized context: Comple-mentarity across Factorial and Multilevel Analysis to obtain construct valid-ity evidences [Evaluación de programas de formación continua en contextos no estandarizados: Complementariedad entre análisis factorial y multinivel para la obtención de evidencias de validez de constructo]

    Article
    View/Open
    item_2-s2.0-84928684456.pdf (2.489Kb)
    Date
    2015
    DOI
    10.6018/analesps.31.2.172501

    Metadata
    Show full item record
    Author
    Holgado-Tello F.P.
    Chacón-Moscoso S.
    Vila-Abad E.
    Delgado B.
    Sanduvete-Chaves S.
    Abstract
    Program evaluation is usually applied to non-standardized intervention contexts. This implies, among others, deficiencies of: a) validated theoretical models; b) non-standard measurement instruments; c) reliable measures. In this work, we show that Factor Analysis with polychoric correlations and Multilevel Analysis could be an adequate procedure to gain construct validity evidence in non-standard evaluative contexts, where the measures are not quantitative and usually are nested. The empirical study is carried out on a sample of 2754 workers of the University of Seville. They have completed a satisfaction questionnaire about training courses aimed to prepare them for the correct performance of their jobs. We highlight the complementarities between both analytical techniques to study the differ-ential variability provided by explained variables nested in different hierarchical level to predict the perceived satisfaction. © 2015: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia.
    Collections
    • Artículos científicos

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Article

      Development of a work climate scale in emergency health services (2020) 

      Sanduvete-Chaves S.; Lozano-Lozano J.A.; Chacón-Moscoso S.; Holgado-Tello F.P. (Frontiers Media S.A., 2018)
    • Article

      A simulation study of threats to validity in quasi-experimental designs: Interrelationship between design, measurement, and analysis (2020) 

      Holgado-Tello F.P.; Chacón-Moscoso S.; Sanduvete-Chaves S.; Pérez-Gil J.A. (Frontiers Research Foundation, 2016)
    • Article

      Guidelines for reporting evaluations based on observational methodology (2020) 

      Portell M.; Anguera M.T.; Chacón-Moscoso S.; Sanduvete-Chaves S. (Colegio Oficial de Psicologos Asturias, 2015)
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección

    Browse

    All contentCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Academic Journals
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección