Universidad Autónoma de Chile
  • About
  • How to publish
  • Contact Us
    • Login

    Repositorio Académico

    Advanced search
    View Item 
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Perceptions of regulatory frameworks for higher education, by rectors and maximum collegiate bodies of chilean universities [Percepções de marcos regulatórios para o Ensino Superior, por reitores e máxima corpos de universidades chilenas] [Percepciones de los marcos regulatorios de la educación superior, por rectores y máximos cuerpos colegiados de las universidades chilenas]

    Article
    View/Open
    item_2-s2.0-84958541658.pdf (2.509Kb)
    Date
    2013
    Metadata
    Show full item record
    Author
    Contreras F.G.
    Romero J.A.
    Navarrete E.
    Valdivieso P.
    Abstract
    This inquiry, framed into the agency-theory had the main purpose of exploring the perception of stakeholders in corporate governance of Chilean Universities, regarding the external regulatory framework in higher education. In this case the governing agents and the maximum collegial bodies are located in the main structure. To achieve the goal set, we gathered information, mainly from primary sources, using a survey of a sample of principals and members of the top collegiate bodies of Chilean Universities. Respondents from both traditional universities and private institutions show some differences. However, a substantial majority seems to want a better regulatory framework, especially in the traditional segment, seen as inappropriate and therefore, weighted poor and poorly evaluated. Such improvement would serve optimally for monitoring the principals that must be exercised in the agent s conduct with correlative increase or to improve the quality of university and its tasks. © 2013, Universidad Simon Bolivar. All rights reserved.
    Collections
    • Artículos científicos

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Article

      Factors that influence the learning of english by freshman students in a chilean university [Factores que influyen en el aprendizaje del idioma inglés de nivel inicial en una universidad chilena] (2020) 

      Valenzuela M.J.; Romero K.; Vidal-Silva C.; Philominraj A. (Centro de Informacion Tecnologica, 2016)
    • info:eu-repo/semantics/article

      The perception of old age in social education students (2021) 

      Salmerón, Juan Antonio; Martínez De Miguel, Silvia; Moreno, Pedro
    • Article

      The importance of leadership in Ibero-American Universities government [Relevancia del liderazgo en el gobierno de las universidades iberoamericanas] (2020) 

      Ganga-Contreras F.; Rodríguez-Ponce E.; Navarrete E.; Pedraja-Rejas L. (Interciencia Association, 2018)
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección

    Browse

    All contentCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Academic Journals
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección