Universidad Autónoma de Chile
  • About
  • How to publish
  • Contact Us
    • Login

    Repositorio Académico

    Advanced search
    View Item 
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    •   Home
    • Investigación y Desarrollo
    • Producción Científica
    • Artículos científicos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Evaluation of teaching and learning by gifted students of an enrichment program (BETA-PUCV) of a functional neuroanatomy course [Evaluación de la enseñanza y aprendizaje por parte de estudiantes de un programa de talentos académicos (BETA-PUCV) frente a un curso de neuroanatomía functional]

    Article
    View/Open
    item_2-s2.0-79952331874.pdf (2.761Kb)
    Date
    2010
    DOI
    10.4067/s0717-95022010000400041

    Metadata
    Show full item record
    Author
    Arce P.J.L.
    Flores A.A.A.
    Lelievre M.C.S.
    Gutiérrez O.B.
    Flores R.A.H.
    Arízaga M.P.G.
    Navarro M.G.
    Solar M.L.C.
    Abstract
    Academic talent occurs in approximately 6% of the population and can be defined by a superior intellectual performance in specific or general academic fields. This research explores the application of an active and participative teaching model in the field of functional neuroanatomy to high school academically talented students (n=27) that participate in an enrichment program (BETA program). This method integrates interactive lessons, performance of practical steps that include dissections, constructing tridimensional models and the preparation of anatomic techniques. Students were also reinforced through an internet-based virtual classroom called "Aula Virtual de Anatomía Humana". Students were part of the courses implemented during the program's first and second semester of 2008. At the end of the course students do an evaluation using a survey that includes questions using a Likert scale and a qualitative (open) section. The results of the comparative analysis between students that participated in this course versus students from different science courses of the Beta program show that student learning opportunities have been maximized. This is reflected on the significant differences that support our method. Student academic talent plus the teaching methodology allows each student to progress according to their own rhythm and to discover, through direct experience, the morphology of the nervous system.
    Collections
    • Artículos científicos

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Article

      Evaluation of the teaching and learning process in a human morphology course by students from an academic talents program [Evaluación de la percepción del proceso de enseñanza y aprendizaje de un curso de morfología humana por parte de estudiantes de un programa para talentos académicos] (2020) 

      Olivares R.; Henríquez R.; Simpson C.; Binvignat O.; González M.; Conejeros L.; Merino C.; Lizana Arce P. (Universidad de la Frontera, 2014)
    • Article

      Perception of human anatomy students facing a learning and teaching methodology based on the construction of a pelvis model [Percepción de los estudiantes de anatomía humana frente a un método de enseñanza y aprendizaje basado en la construcción de un modelo de pelvis] (2020) 

      Núñez-Cook S.; Gajardo P.; Lizana P.A.; Vega-Fernandez G.; Hormazabal-Peralta A.; Binvignat Gutiérrez O. (Universidad de la Frontera, 2018)
    • Conference Paper

      Challenges in the use of a support tool with automated review in student learning of programming courses (2020) 

      Palominos F.E.; Palominos S.K.; Durán C.A.; Córdova F.M.; Díaz H. (Elsevier B.V., 2018)
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección

    Browse

    All contentCollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Academic Journals
    LA UNIVERSIDAD
    • Aseguramiento de Calidad
    • Internacional
    • Vinculación con el Medio
    • Más Transparencia
    • Acreditación
    • Reglamentos e instructivos
    • Reclamos y Sugerencias
    FACULTADES
    • Administración y Negocios
    • Arquitectura y Construcción
    • Ciencias de la Salud
    • Ciencias Sociales y Humanidades
    • Derecho
    • Educación
    • Ingeniería
    INVESTIGACIÓN
    • Estructura
    • Comités de Ética
    • Institutos de Investigación
    • Centros de Investigación
    • Grupos de Investigación
    • Docentes Investigadores
    POSTGRADOS
    • Postgrados
    • Doctorados
    • Magíster
    • Especialidades
    • Escuela Internacional
    • Escuela Alta Dirección