Universidad Autónoma de Chile
  • Admisión
  • Universidad
  • Vinculación con el Medio
  • Investigación
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  • Investigación
  • Proyectos
  • Personas
  • Estadísticas
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Investigación y Desarrollo
  3. Publicaciones
  4. Socio-family support for parents of technology-dependent extremely preterm infants after hospital discharge
 
  • Detalles
Options

Socio-family support for parents of technology-dependent extremely preterm infants after hospital discharge

Fecha de emisión
2021
Autor(es)
Fernández Medina, Isabel María
Granero-Molina, José
Hernández Padilla, José Manuel
Jiménez-Lasserrotte, María Del Mar
Ruiz-Fernández, María Dolores
Fernández-Sola, Cayetano
DOI
10.1177/1367493521996490
Resumen
Parents of extremely preterm infants (<28 weeks of gestation) report high levels of stress and anxiety related to daily needs after hospital discharge. Social support has a significant role in reducing the negative psychological impact of preterm birth and parents’ adaptation to caregiving. We conducted a hermeneutic phenomenological study using Gadamer’s approach to explore and describe the experiences of parents of technology-dependent extremely preterm infants of socio-family support after hospital discharge. The study was conducted in four several Spanish organizations for families with preterm infants. It includes 17 semi-structured interviews (12 mothers and 5 fathers). Three main themes emerged from the analysis: post-discharge formal support for extremely preterm infants and families, home neonatal care: family support, and a thread of hope: parent-to-parent support. The parents’ main support resources to deal with everyday difficulties are healthcare professionals, their partners, grandmothers, and peer parents of extremely preterm infants. The findings may be used to guide healthcare professionals in the creation of a support program according to preferences and needs of parents.
Temas
  • Discharge

  • Family

  • parenting support

  • technology-dependent ...

Archivo(s)
Loading...
Thumbnail Image
Download
Name

Sociofamilysupportforparentsoftechnologydependentextremelypreterminfantsafterhospitaldischarge.pdf

Size

30.09 KB

Format

Checksum
Contáctanos
  • Comunícate con nosotros

    Ir al formulario
  • Denuncias de convivencia, acoso laboral y sexual

    Ingresa aquí
Sedes y Campus
  • Providencia, Santiago
  • El Llano Subercaseaux, Santiago
  • Talca
  • Temuco
Universidad
  • Acreditación 2024
  • Vicerrectoría Académica
  • Vicerrectoría de Aseguramiento de la Calidad
  • Vicerrectoría de Investigación y Doctorados
  • Vicerrectoría de Vinculación con el Medio
  • Facultades
  • Dirección de Desarrollo y Postgrados
  • Dirección General de Vida Universitaria y Comunicaciones
Comunicaciones corporativas
  • Noticias
  • Eventos
  • Redes sociales
Información y servicios
  • Calendario Académico
  • Clínicas de Atención Psicológica
  • Clínicas Jurídicas y Sociales
  • Institutos de Investigación
  • Centros de Investigación
  • Políticas, Reglamentos y Protocolos
  • Pagos en línea
  • Verificación de Certificados
  • Términos Legales y Condiciones Generales
  • Convenios Recursos Públicos
  • TOP3-UNIV-JOVENES
  • 2DO-CITAS-INVESTIGACION
  • times-high-ed-caluga-web-nueva
  • UNIV-SALUD-PUBLICA
  • TOP10-SCIMAGO
  • CNA
  • AQAS
  • ANECA
  • ADSCRITA

©2024 | Universidad Autónoma de Chile