Influence of a creative methodology in the classroom of primary
Influencia de una metodología creativa en el aula de primaria
Autor
López-Martínez, Olivia
Navarro-Lozano, Juan
Resumen
We present a research about the effects of the application of a program of improvement of the creativity in a classroom of Primary School. The used total sample was of 90 students, pertaining to a preschool and Primary School, of the region of the Altiplano (municipality of Jumilla) in the Region of Murcia (Spain). With this study we want to demonstrate that the implementation of a program that develops the divergent thought, is going to influence favorably in the creativity of the students. The results indicate a significant improvement in the fluidity factors, flexibility and originality, in the groups to which it was applied to the program of improvement of the creativity of Renzulli, specially in the students of the first cycle of Primary Education. What the investigation confirms is that a program of development of the creativity, represents an instrument for teachers and children who provide tasks and materials with which to try a variety of ways to express its creative potential. Se presenta un estudio sobre los efectos de la aplicación de un programa de mejora de la creatividad en el aula de Educación Primaria. La muestra total utilizada es de 90 alumnos, pertenecientes a un Colegio de Educación Infantil y Primaria, de la comarca del Altiplano (municipio de Jumilla) en la Región de Murcia (España). Con este estudio queremos demostrar que la implementación de un programa que desarrolle el pensamiento divergente, va a influir favorablemente en la creatividad de los alumnos. Los resultados indican una mejora significativa en los factores de fluidez, flexibilidad y originalidad, en los grupos a los que se les aplicó el programa de mejora de la creatividad de Renzulli, especialmente en los alumnos del primer ciclo de Educación Primaria. Lo que la investigación confirma es que un programa de desarrollo de la creatividad, representa un instrumento para maestros y niños que proporciona tareas y materiales con los que ensayar una variedad de maneras de expresar su potencial creativo.
Colecciones
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Article
Influence of physical activity during outbreak on psychological states in adults in the Covid-19 pandemic: a study protocol [Influencia de la actividad física realizada durante el confinamiento en la pandemia del Covid-19 sobre el estado psicológico de adultos: un protocolo de estudio] (2020)
Camacho-Cardenosa A.; Camacho-Cardenosa M.; Merellano-Navarro E.; Trapé ÁA.; Brazo-Sayavera J. (NLM (Medline), 2020) -
Article
Rationale and methods of the MOVI-da10! Study -a cluster-randomized controlled trial of the impact of classroom-based physical activity programs on children's adiposity, cognition and motor competence (2020)
Sánchez-López M.; Ruiz-Hermosa A.; Redondo-Tébar A.; Visier-Alfonso M.E.; Jimenez-López E.; Martínez-Andres M.; Solera-Martínez M.; Soriano-Cano A.; Martínez-Vizcaíno V. (BioMed Central Ltd., 2019) -
Review
The influence of Mediterranean, carbohydrate and high protein diets on gut microbiota composition in the treatment of obesity and associated inflammatory state (2020)
Lopez-Legarrea P.; Fuller N.R.; Zulet M.A.; Martinez J.A.; Caterson I.D. (HEC Press, 2014)