Contribution to Validation of the Student–Teacher Relationship Scale (STRS Italian Version) in the Italian Educational Setting
Contribución para la validación de la Escala de relaciones entre estudiantes-profesores (STRS versión italiana) en el entorno educativo italiano.
Autor
Fraire, Michela
Longobardi, Claudio
Sclavo, Erica
Resumen
The quality of the relationship teacher-pupil represents a relatively new field of research, both nationally and internationally. Our principal objective is the development and the evaluation of the Student-Teacher Relationship Scale (Pianta, 1996), which aims to assess the quality of the teacher-pupil relationship from the point of view of the latter; our own goal is consequently to recognize the applicability of the STRS to an Italian context, especially by analysing in depth the psychometric characteristics of the Scale. Thanks to the use of the STRS, it is possible to identify precise relational patterns between teacher and pupil, therefore the questionnaire is of decisive importance both for teachers and for whoever else is involved in the field of primary education. Key words: Teacher-pupil relationship, STRS, educational contexts, test. La calidad de la relación maestro-alumno es un tema de investigación relativamente reciente, tanto en el contexto nacional, como en el ámbito internacional. Nuestro objetivo es desarrollar y validar el cuestionario Student-Teacher Relationship Scale, instrumento que se propone valorar la calidad de la relación maestro-alumno desde el punto de vista del maestro. La finalidad es, por lo tanto, descubrir la aplicabilidad del instrumento al contexto italiano, analizando las cualidades psicométricas de la escala. Gracias al uso del STRS, es posible localizar estilos relacionales específicos entre el maestro y el alumno. El cuestionario se presenta como un instrumento útil para los maestros y para los que trabajan en el campo educativo.Palabras clave: Relación maestro-alumno, STRS, contextos escolares, test.
Colecciones
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Article
Adaptation and validation of the self efficacy sense questionnaire in a sample of chilean teachers [Adaptación y validación del cuestionario sentimiento de autoeficacia en una muestra de profesores chilenos] (2020)
Apablaza C.G.C.; Lira M.C.M. (Pontificia Universidad Javeriana, 2016) -
info:eu-repo/semantics/article
Contributions of the general and the specific factors for the intelligence and school achievement relationship (2008)
Almeida, Leandro S.; Guisande, M. Adelina; Primi, Ricardo; Lemos, Gina -
Article
The student, the teacher, and the educational context in the representation of the teacher in training 2 [Estudiantes, docentes y contexto educativo en la representación del profesorado en formación1] (2020)
Sánchez-Sánchez G.I.; Jara-Amigo X.E. (Universidad Nacional, 2019)